Zobacz pełną wersję : Pytanie-zagadka
Witam wszystkich forumowiczów!
Po wielu miesiącach aktywnego śledzenia forum czas najwyższy aktywować również swą na nim obecność. A pretekstem do tego jest prośba pomocy w identyfikacji roślinki widniejącej na załączonym zdjęciu (ależ boli te 40 KB).
A przy okazji zagadka - Gdzie zostało to zdjęcie zrobione??
aleś doktorku wymyślił! Nie znam się na kwiatkach, ale wyobrażam soie że tak mógłby wyglądać fiołek alpejski :) ale nie mam bladego pojęcia co to rzeczywiście jest, ta górka w tle trochę jak krzemień ale też nie jestem pewien.
(ależ boli te 40 KB).
Łoj boli, łoj boli!!! Zmniejszanie zajmuje masę czasu!!!!
pozdrawiam
Jedną niepewność mogę od razu rozwiać - nie jest to raczej fiołek alpejski.
Buszując po internecie natknąłem sie juz na fiołka alpejskiego :
http://www.saa.friko.pl/p/rosliny/kwiaty/p-alp/fiolek%20alp/fiolek%20alp.htm
Jeśli chodzi natomiast o ten kwiat na zdjeciu to jeszcze nie miałem szczęścia sie na niego natknąć.
Łoj boli, łoj boli!!! Zmniejszanie zajmuje masę czasu!!!!
A ile nerwów kosztuje...
Jedną niepewność mogę od razu rozwiać - nie jest to raczej fiołek alpejski.
Ja tam sie na zielsku nie znam, ale dla mnie to jest goryczka tojeściowa. Co prawda dziwne że taka pojedyncza,że tak nisko i że taka cuś fioletowa, ale rozne aparaty roznie "widzą". Albo jakaś inna tojesć. Dla porównania poniżej goryczka tojesciowa:
Ja to tak bardziej na zwierzątkach a jeszcze bardziej ptaszkach, ale może to jest pszeniec gajowy. Jeśli tak to biedne konie i owce.
Pozdrawiam
Ewa
Dzwonek skupiony
ale gdzie zdjęty? nie wiem
Długi
Dzwonek skupiony
Dzięki za tę wskazówkę. Tak naprawdę na roślinach to się znam jak na fizyce kwantowej. Jednak po mozolnych porównywaniach zjdęć różnych goryczek i innych dzwonków, dochodzę do przekonania, że to jednak jest Dzwonek skupiony.
Jeśli natomiast chodzi o miejsce zrobienia zdjęcia , to zachęcam do podążenia tropem Damiana...
Jeśli natomiast chodzi o miejsce zrobienia zdjęcia...