Zobacz pełną wersję : Poza BPN..zamkniete drogi..strefa przygraniczna
Witam
Mam prośbę o rozwianie moich wątpliwości. Zamierzam w tym roku zakwaterowac sie w Lutowiskach. Z tego co widziałem na mapie (turystycznej) nie ma tam za dużo szlaków a tereny położone są daleko poza BPN. Mam takie pytanie jak jest z możliwościa poruszania się po takich terenach..chodzi mi o zamkniete drogi ( na mapach turystycznych i topograficznych jest zakaz wjazdu), czy one są zamknięte tylko dla samochodów czy w ogóle są to jakieś drogi np należące do nadleśnictwa , czy mogę sie po nich swobodnie przemieszczac?? I drugia wątpliwośc: jak jest w terenach przygranicznych..powiedzmy 1 km od granicy.raczej odludzie...czy mogą byc jakieś problemy z pogranicznikami? Są to dla mnie wazne kwestie, byłem w Bieszczadach dwukrotnie ale jestem zdecydowanym nowicjuszem jeżeli chodzi o te tereny. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Z pogranicznikami nie ma żadnych kłopotów,drogi są zamknięte(szlabany) dla samochodów.Rower i buty dozwolone.Po zmroku lepiej się nie plątać,można czasem za dużo zobaczyć(przemyt)...
Pozdrav
Po zmroku to lepiej nie wchodzic do lasu by przypadkiem nie zostać onaleziony przez jakieś czworonozne zwierzę. Niby nic specjalnego nie grozi - z wyjątkiem niedźwiedzia i wilka - ale lepiej nie kusic losu. To ich matecznik a nie nasz. Lepiej po prostu nie niepokoić zwierzyny dzikiej, wówczas ona nie będzie niepokoiła nas.
Jeżeli jednak na jakiejs drodze znajdziesz tablice pt " Wstep wzbroniony' to lepiej w pasie przy samej granicy tego nie bagatelizować.
Podobnie przemytnicy nie przebieraja w srodkach. Dla nich jakikolwiek nieznany człowiek w zasiegu karabinu to wróg i strzelają bez ostrzeżenia. W ten sposób zginał mój kolega lesnik, postrzelony przez kłusowników albo przemytników w Puszczy Białowieskiej.
Koledzy mają rację. Ja poruszając się w okolicy pasa granicznego zgłaszam to straży granicznej na wszelki wypadek.