Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: Połoniny

  1. #1
    Bieszczadnik
    Na forum od
    02.2004
    Rodem z
    Łódź
    Postów
    62

    Domyślnie Połoniny

    Z ciekawości zacząłem przeglądać zawartość tej strony. I wpadłem na taki zapis ??



    połoniny bieszczadzkie nie są wytworem naturalnym - na ich obszarze lasy zostały wykarczowane



    jestem studentem turystyki na drugim roku i prawdę mówiąc interesuję się zdeczka Biesami. Nie chce pisać od razu że to wyżej przedstawione stwierdzenie to bzdur. Chciałbym dowiedzieć się z Waszej strony czy te słowa są prawdziwe - moim zdaniem to totalna bzdura ale czekam na Wasze komentarze

  2. #2
    Bieszczadnik Awatar Marcin
    Na forum od
    09.2002
    Rodem z
    Zagórz
    Postów
    1,218

    Domyślnie

    Materiały Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku nr 31 (1993 r.)
    Maciej Augustyn "Połoniny w Bieszczadach Zachodnich"

    "Od lat toczony był spór czy połoniny są zbiorowiskami naturalnymi, czy też powstały w wyniku gospodarczej działalności człowieka. W ostatnich latach przeważa pogląd, że porosłe trawami grzbiety górskie są dziełem natury, jedynie ich dolna granica została znacznie obniżona przez intensywny wypas i wypalanie lasów."

    Autor dodaje do tego fragmentu przypis:
    "M. Ralska - Jasiewiczowa, "Late-Glacial and Holocene Vegetation of the Bieszczady", Warszawa 1980, s.139. Autorka sądzi że naturalna granica lasu i połoniny przebiegała na wysokości ok. 1250 m, choć i ta mogła być sztucznie obniżona. Słusznośc tej tezy potwierdziłby fakt, że w przbliżeniu na tej właśnie wysokości przebiega dolna granica połoniny na Wielkiej Rawce. Można przypuszczać, że właśnie tu, ze względu na warunki terenowe, stopień zmian powstałych w wyniku gospodarki pasterskiej był najniższy."

  3. #3
    Bieszczadnik
    Na forum od
    02.2004
    Rodem z
    Łódź
    Postów
    62

    Domyślnie

    i wszystko jasne dzięki za informacje

  4. #4
    klopsikx
    Guest

    Domyślnie