Strona 12 z 12 PierwszyPierwszy ... 2 5 6 7 8 9 10 11 12
Pokaż wyniki od 111 do 116 z 116

Wątek: Bieszczadzka Kolejka Lesna

Mieszany widok

  1. #1
    Bieszczadnik Awatar naive
    Na forum od
    09.2004
    Rodem z
    Dolina Sanu
    Postów
    544

    Domyślnie Odp: Kolejka Bieszczadzka

    Przedłużenie trasy kolejki do Łupkowa to projekt realizowany od ubieglego roku. Tu jest stosowna zajawka:
    http://www.cisna.pl/?strona=kolejka
    Pozdrawiam
    naive

  2. #2
    Bieszczadnik
    Na forum od
    09.2004
    Postów
    47

    Domyślnie Odp: Kolejka Bieszczadzka

    Tutaj też jest krótka informacja:
    http://www.kolejka.bieszczady.pl/?n=...wa&newsID=4722

    Słyszałem również że Fundacja Bieszczadzkiej Kolejki dostała we władanie (tylko nie wiem w jakiej formie) torowisko do Wetliny. Na razie trzeba tam zrobić remont, ale za jakiś czas...
    Pozdrawiam
    Bastek

  3. #3
    Bieszczadnik Awatar Tasiek
    Na forum od
    05.2007
    Rodem z
    Karkonosze
    Postów
    42

    Domyślnie Odp: Kolejka Bieszczadzka

    Byłoby super gdyby nie skończyło sie tylko na planach

  4. #4
    Literat Roku 2013

    Awatar trzykropkiinicwiecej
    Na forum od
    04.2007
    Rodem z
    Nigdziebądź nad Osławą
    Postów
    1,841

    Domyślnie Odp: Kolejka lesna

    Też ostatnio myślałem o parowozie... Nacisk zgorączkowanej przez anginkę głowy przyniósł wizję retro-ciuchci na trasie Zagórz-Łupków... szersze tory... Czymś pięknym miałem okazję wozić się w Szkocji , nazywany jest Hogwart Expressem. Nasza trasa jest bardzo malownicza , zwłaszcza przełom Osławy w okolicy Morochowa i Mokrego... Marzy mi się taki zabytkowy parowóz i równie stare wagony w klimacie. Jednak porównując brytyjskie tradycje kolejowe i ich dbałość o temat, u nas trzeba by szalonego milionera ekscentryka do realizacji takiej inwestycji.

    Jacobite Steam Train

    Naszym Orient Expressem jest kolejka leśna... wie ktoś coś może o postępach w rozwijaniu trasy? Sporo plotek było co do przedłużenia obecnej trasy...
    Ostatnio edytowane przez trzykropkiinicwiecej ; 07-05-2010 o 10:06

  5. #5
    Bieszczadnik Awatar Leuthen
    Na forum od
    08.2008
    Rodem z
    Wrocław
    Postów
    689

    Domyślnie Rekordowe zainteresowanie kolejką leśną

    "Ponad 127 tys. turystów, najwięcej w swojej historii, przewiozła w tym roku wąskotorowa Bieszczadzka Kolejka Leśna. Od początku listopada jej pracownicy remontują torowisko i tabor.

    "W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku kursujemy w weekendy, w czasie wakacji codziennie. W weekendy jeździmy także w okresie ferii zimowych. Natomiast niezależnie od pory roku zawsze możemy przygotować kursy na zamówienie" – przypomniał w rozmowie z PAP prezes fundacji zarządzającej BKL Mariusz Wermiński.

    Od kilku lata systematycznie rośnie liczba przewożonych pasażerów. "Turyści odwiedzający Bieszczady wiedzą, że jest Bieszczadzka Kolejka Leśna i chętnie korzystają z jej usług. Należymy do sprawdzonych produktów turystycznych regionu" – dodał Wermiński. Jak dodał, kolejką leśną podróżują zarówno grupy zorganizowane jak i turyści indywidualni. "Wśród blisko 200 pasażerów w każdym pociągu mamy pełny przekrój wiekowy. Są dzieci, ich rodzice, ale również osoby starsze pamiętające jeszcze czasy, kiedy kolejka przewoziła drewno, a dla podróżnych był przeznaczony tylko jeden wagon" – zauważył prezes fundacji zarządzającej BKL.
    Od początku listopada pracownicy bieszczadzkiej wąskotorówki remontują torowisko i tabor. Remontowany jest m.in. parowóz "Las"; podobne przed laty woziły drewno z bieszczadzkich lasów. "Chcemy, żeby w przyszłym roku, wraz już jeżdżącym od kilku lat parowozem Kp-4, pojawił się na trasie kolejki" - zaznaczył Wermiński.


    W skład taboru kolejki wchodzą także lokomotywy spalinowe oraz 21 wagonów osobowych. W każdym składzie są zarówno wagony odkryte, jak i zabudowane. BKL jeździ z Majdanu k. Cisnej do Przysłupia i z Majdanu do Balnicy. Pierwsza trasa liczy 12 km, a druga 9 km.
    Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 r. Przez dziesięciolecia służyła tylko do przewozu drewna. Kiedy w okresie międzywojennym przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP, rozpoczęła również przewóz ludzi.
    Na początku lat 90. ubiegłego stulecia z przyczyn ekonomicznych została wyłączona z eksploatacji. 20 lat temu powstała Fundacja BKL, która postanowiła utrzymać zabytkową kolejkę w ruchu oraz uczynić z niej atrakcję turystyczną."


    http://serwisy.gazetaprawna.pl/turys...-tys-osob.html

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Mocanita: ostatnia wąskotorowa leśna kolejka parowa w Europie
    Przez andrzej627 w dziale Wschodni Łuk Karpat
    Odpowiedzi: 136
    Ostatni post / autor: 06-06-2009, 18:27
  2. kolejka- którą trase wybrać?
    Przez pawlem w dziale Bieszczady praktycznie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-07-2004, 22:38
  3. Nowa bieszczadzka kolejka
    Przez Jaro w dziale Bieszczady praktycznie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-04-2004, 12:58

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •