Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 116

Wątek: Bieszczadzka Kolejka Lesna

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie Odp: Bieszczadzka Kolejka Leśna

    Witam serdecznie!

    Polecam odcinek Majdan-Balnica-Wola Michowa.
    Może mało widokowa trasa ale za to jakie leśne klimaty.
    Trasa do Przysłupia jest bardzo oblegana i biegnie wzdłuż drogi.
    Pozdrawiam
    J.Lupino
    Załączone obrazki Załączone obrazki

  2. #2
    prowydnyk chaszczowy Awatar Browar
    Na forum od
    01.2006
    Rodem z
    Kraków
    Postów
    2,834

    Domyślnie Odp: Bieszczadzka Kolejka Leśna

    Zgadza się,przejazd przez Balnicę jest świetny
    Pozdrav

  3. #3
    makej
    Guest

    Domyślnie Odp: Bieszczadzka Kolejka Leśna

    dzięki za informacje, ale jeszcze jakby napisał ktoś, kto w ostatnim czasie /w lipcu/ jechał kolejką : czy jest tłok na stacji w Majdanie, czy trzeba wcześniej rezerwować bilety, czy wszyscy chętni się "zabiorą", czyli po prostu jak to wygląda w praktyce. kurs do Woli Michowej /przez Balnicę/ z tego, co wiem jest tylko w soboty i niedziele, może w tygodniu jest mniej ludzi?

  4. #4
    zibiano
    Guest

    Domyślnie Odp: Bieszczadzka Kolejka Leśna

    witajcie
    kurka tylko szkoda ze w wrzesniu juz zamkniete :(:(
    albo zle doczytalem, tez zawsze chcialem kolejka, a tu lipa..... z buta trzeba we wrzesniu :)

  5. #5
    lucyna
    Guest

    Domyślnie Odp: Bieszczadzka Kolejka Leśna

    Jechać jechałam tłoku nie ma. W Majdanie 15 min wcześniej. Polecam trasę podobnie jak koledzy na balnicę i wolę michową. Wer wrześniu w weekendy kolejka jest nieczynna? Nie słyszałam o tym

  6. #6
    zibiano
    Guest

    Domyślnie Odp: Bieszczadzka Kolejka Leśna

    to moze ja cos pomyslielm,..... a no tak bylem w tamtym roku w pazdzierniku, i to nie w weekend w dodatku
    pozdrawiam

  7. #7
    Bieszczadnik
    Na forum od
    05.2009
    Rodem z
    Pomiędzy Andami a Bieszczadami
    Postów
    68

    Domyślnie Odp: Bieszczadzka Kolejka Leśna

    Na chwile odswiezam temat (przepraszam Pana Administratora)
    Wybieram sie w Bieszczady w lipcu i probowalem sprawdzic o jakich godzinach ciufa sobie czmycha. I okazalo sie, ze nie udalo mi sie znalezc na internecie rozkladu jazdy na rok 2009 (zla informacja) ale takze, ze kolejka dojezdza teraz do Smolnika a nie Woli Michniowej (bardzo dobra informacja). Czy ktos moze odeslac mnie to aktualnego rozkladu jazdy? Czy BKL faktycznie smiga do Smolnika?
    Dzieki

  8. #8
    Bieszczadnik Awatar Polej
    Na forum od
    11.2004
    Rodem z
    Międzychód
    Postów
    1,153

    Domyślnie Odp: Bieszczadzka Kolejka Leśna

    W rozkładzie jazdy jest wpisany Smolnik, więc pewnie kolejka tam będzie jeździć od 1 lipca (weekendy i święta). W dni powszednie tylko do Balnicy.
    Rozkład jest aktualny, nie zmieniono dat.
    http://www.kolejka.bieszczady.pl/?newsID=4219
    Pozdrawiam
    Przemek

  9. #9
    Bieszczadnik
    Na forum od
    01.2006
    Rodem z
    Ruda Śląska
    Postów
    265

    Domyślnie Odp: Bieszczadzka Kolejka Leśna

    Podczas tegorocznej zimy, po raz pierwszy od 15 lat, w Bieszczadach będzie kursować leśna kolejka wąskotorowa - poinformował w poniedziałek prezes fundacji zarządzającej Bieszczadzką Kolejką Leśną Stanisław Wermiński.

    -Jesteśmy przygotowani do funkcjonowania kolejki w zimie. Odpowiadając na spore zainteresowanie planujemy podczas ferii zimowych organizować kursy na zamówienia - powiedział PAP Wermiński.

    W zimie kolejka ma jeździć na trasach z Cisnej do Dołżycy i z Cisnej do Balnicy. - Logistycznie jesteśmy przygotowani do tego przedsięwzięcia. Posiadamy m.in. pług do odśnieżania, odpowiednie warunki pracy w wyremontowanej parowozowni - dodał prezes fundacji.

    Wermiński przypomniał, że ostatni raz kolejka w zimie jeździła ponad 15 lat temu, kiedy służyła jeszcze do transportu drewna.

    Od 1996 roku kolejką zarządza fundacja. Wszystkie zarobione pieniądze muszą trafić na jej potrzeby, m.in. na remonty torowisk, płace pracowników oraz zakup taboru i remont stacji kolejowych. Kolejka ma trzy lokomotywy spalinowe, dwa parowozy, dwie drezyny oraz 23 wagony.

    W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku pociągi kolejki kursują w soboty i niedziele. W pozostałe dni istnieje możliwość wynajęcia pociągu. Natomiast w lipcu i sierpniu kolejka jeździ codziennie. Pociągi wożą wtedy pasażerów z Cisnej do leżącej na granicy ze Słowacją Balnicy oraz z Cisnej do Przysłupia. Pierwsza trasa liczy 9 kilometrów, druga - 12 km.

    W tym roku kolejka przewiozła ponad 72 tys. pasażerów. "To był rekordowy sezon. Rok temu z naszych usług skorzystało 60 tys. osób, a w 2009 roku przewieźliśmy 68 tys. pasażerów" - zaznaczył Wermiński.

    Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 roku. Jej głównym zadaniem był wówczas transport drewna. W latach 30. ubiegłego wieku przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP. Wtedy też rozpoczęto przewóz ludzi; z czasem stało się to atrakcją turystyczną. W 1996 r. Lasy Państwowe przekazały administrowanie kolejką Fundacji Bieszczadzka Kolejka Leśna.


    źródło: KOW

  10. #10
    Korespondent Roku 2009 Awatar Recon
    Na forum od
    02.2008
    Postów
    2,215

    Domyślnie Odp: Bieszczadzka Kolejka Leśna

    Rekordowe zyski bieszczadzkiej kolejki wąskotorowej

    Fot.: Fot. Archiwum
    Bieszczadzka kolejka na szlaku.

    Bieszczadzka ciuchcia cieszy się w tym roku wyjątkowo dużą popularnością wśród turystów. Już przewiozła 100 tysięcy pasażerów.

    Turystka z głębi Polski, która chciała w miniony weekend zakupić bilet z nr. 100 000, otrzymała od Mariusza Wremińskiego, prezesa Fundacji „Bieszczadzka Kolejka Leśna” zawiadującej ciuchcią, pamiątkowy dyplom. Mogła też wraz ze swoją rodziną odbyć za darmo podróż „Tatarska Strzałą”.
    W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku kolejka wozi turystów tylko w weekendy, a w lipcu i sierpniu - codziennie. W zimie kursuje jedynie na zamówienia.
    Najazd turystów
    W piękne, słoneczne, weekendowe dni Bieszczady przeżywały prawdziwy najazd turystów z całej Polski. Do kasy biletowej w Majdanie koło Cisnej, gdzie znajduje się stacja końcowa oraz baza kolejki, ustawiały się prawdziwe tłumy chętnych do przejażdżki.
    Kolejka kursuje ze stacyjki w Majdanie w dwóch kierunkach: do Balnicy oraz Przygłupia. Pierwsza trasa liczy 9 kilometrów, a druga 12 km.
    Szczególną popularnością cieszy się skład, który ciągnie parowóz Kp-4, który po wielu latach przerwy, wrócił na trasę kolejki dwa lata temu. Kp-4 nazywano też parowozem z "małymi kołami", gdyż średnica jego kół wynosi 600 mm. Posiadają też charakterystyczny komin.
    Kp-4 BKL może rozwijać prędkość do 35 km/godz.; obowiązuje jednak ograniczenie do 15 km/godz. Parowóz ma m.in. skrzynię węglową o pojemności 2 ton oraz zasobnik na wodę o pojemności 5,2 m sześc.
    Na trasie bieszczadzkiej wąskotorówki pracuje także parowóz Cn Zt "Las". Oba parowozy w latach 40. i 50. ubiegłego wieku wyprodukowała fabryka lokomotyw w Chrzanowie.
    Wzloty i upadki
    Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 r. Jej głównym zadaniem był wówczas transport drewna. W latach 20. XX wieku przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP. Wtedy też rozpoczęto przewóz ludzi, który z czasem stał się atrakcją turystyczną.
    W swej długiej historii kolejka przeżywała okresy prosperity, kilka razy groził jej upadek. W czasie I wojny światowej eksploatowali ją Austriacy. Korzystali z niej również hitlerowcy podczas ostatniej wojny. Podczas przesuwania się frontu niemiecko-radzieckiego ze wschodu na zachód ciuchcia mocno ucierpiała. W trakcie krwawych bojów na tych terenach zniszczone zostały torowiska, zerwane mosty, zdewastowany tabor.
    Po wyzwoleniu podjęto decyzję o odbudowie wąskotorówki. Jednak dopiero z początkiem lat 50. wyruszyły na trasę regularne składy towarowe, zaś w latach 60. przywrócono kursy pociągów pasażerskich.
    Kolejka, po wojnie, nigdy nie podlegała PKP, chociaż funkcjonowała w oparciu o przepisy ruchu na normalnej kolei. „Orient Ekspres” był też jedyną leśną wąskotorówką, która przewoziła pasażerów według stałych rozkładów jazdy.
    W swej ponad stuletniej historii kolejka niejeden raz była zagrożona likwidacją. Prawdziwy krach nastąpił jednak z początkiem lat 90. zeszłego wieku, wraz z planem Balcerowicza. Transport drewna samochodami okazał się tańszy niż wąskotorówką.
    Niemal od chwili zlikwidowania kolejki liczni entuzjaści zaczęli podejmować starania o jej ponowne uruchomienie. Uruchomiono Fundację „Bieszczadzka Kolejka Leśna”.
    Po kilku latach starań, kolejka znowu wyruszyła na szlak.

    http://www.strefabiznesu.nowiny24.pl/artykul/rekordowe-zyski-bieszczadzkiej-kolejki-waskotorowej


    Ps. Klikam w "wyszukiwanie zaawansowane", wpisuję wyraz "kolejka", ustawiam "szukaj tylko w tytułach" i pojawia mi się 6 tytułów postów związanych z kolejką leśną (bieszczadzką) jeden z inną w Rumunii. W którym z tych 6 postów umieścić nowy wpis? Na chybił trafił daję do tego.
    Pozdrawiam :)
    -----------------
    benevole lector

    https://twitter.com/Zbyszek_Recon

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Mocanita: ostatnia wąskotorowa leśna kolejka parowa w Europie
    Przez andrzej627 w dziale Wschodni Łuk Karpat
    Odpowiedzi: 136
    Ostatni post / autor: 06-06-2009, 19:27
  2. kolejka- którą trase wybrać?
    Przez pawlem w dziale Bieszczady praktycznie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-07-2004, 23:38
  3. Nowa bieszczadzka kolejka
    Przez Jaro w dziale Bieszczady praktycznie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-04-2004, 13:58

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •