Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Wątek: Szlaki i drogi w marcu

  1. #1
    PanRadek
    Guest

    Domyślnie Szlaki i drogi w marcu

    Wybieram sie za tydzień w Bieszczady i mam do Was pytanie jakie tam są teraz warunki: dużo śniegu, lodu? jakie trasy są? mozna chodzić sciezkami?
    Jest mozliwe przejście teraz Połoninami?
    Jak z przejezdnoscią dróg (Wetlina -> Ustrzyki Górne)? jezdza tam jakies busy teraz?
    Pozdrawiam

  2. #2
    Bieszczadnik Awatar KKKrzychoo
    Na forum od
    01.2006
    Rodem z
    Lublin
    Postów
    265

    Domyślnie

    PanieRadku. Na Bieszczady w zimie nie ma stałej recepty. To są cały czas góry. Śnieg tam leży jeszcze w kwietniu i miejscami na początku maja, a w marcu może byc go naprawdę dużo. Połoniny oczywiście da sie przejść choć miejscami (zwłaszcza na skałkch na Wetlińskiej) moze byc ślisko i niebezpiecznie. Jeżeli nie masz doświadczenia w zimowych wyprawach nie ryzykuj. Busy z tego co pamietam jeżdżą do UG dopiero od czerwca (nie licz na nie). Drogi raczej są przejezdne, a napewno do Wetliny. Dalej troche gorzej bo mniejszy ruch. Jezeli jedziesz samochodem obowiązkowo łańcuchy!!!! Bo może byc problem. Pozdrwaiam i miłej wycieczki :D

  3. #3
    PanRadek
    Guest

    Domyślnie

    Dzieki bardzo - snieg w górach mi nie straszny - buty i wyobraźnię dobre mam :). Generalnie chcemy lajtowo pochodzić zależnie od pogody danego dnia, bez wspinania się na skałki itp. Samochodem jedziemy.
    Czy Tarnica jest osiągalna? Czy lepiej ją omijać? Chcę z UG zajść na Tarnicę i potem niebeiskim szlakiem Wołosate i UG.

  4. #4
    Botak Roku 2017 Awatar długi
    Na forum od
    09.2002
    Rodem z
    Sopot
    Postów
    2,329

    Domyślnie

    Jak będzie ładnie (bez zamieci, deszczu itp) to masz duże szanse na takie wycieczki.
    Na niebieskim może być dość ślisko... ale do przejścia.
    Osobiście wolę odwrotny kierunek, ale to rzecz gustu, wolę najpierw stromo podejść i potem łagodniej schodzić. Jeżeli nie zawieje, to obie przełęcze będą dostępne dla samochodów. Masz kilka dalszych ładnych wycieczek.
    Długi

  5. #5
    Bieszczadnik Awatar KKKrzychoo
    Na forum od
    01.2006
    Rodem z
    Lublin
    Postów
    265

    Domyślnie

    Mysle, że Tarnica jak najbardziej jest w waszym zasięgu. Po drodze (na szerokim wierchu) jest wprawdzie 2-3 podejścia po skałkach (w lecie żaden problem) ale idąc ostrożnie nie bedzieciew mieć problemu. Radzę jednak na próbe, zupełnie lajtowo, dla rozciągnięcia mięśni zaliczyc wetlińską. Zawsze to jednak krotki szlak i bardzo blisko (bo na szczycie) jest schronisko z dyżurką GOPRU. :D i herbata z prondem. Bawcie się dobrze. Zazdroszczę wam szczerze bo ja nie moge na razie się ruszyc.

  6. #6
    PanRadek
    Guest

    Domyślnie

    długi: dzięki za radę, będziemy podchodzić zatem odwrotnie
    KKKrzycho: również dzięki - plan tras na razie jest w fazie licznych przeróbek :) więc czemu by nie zacząć od wetlinskiej
    boję sie tylko o auto - pisałeś o łańcuchach - planuje dojechać z Ustrzyk Dolnych wokół zalewu solińskiego od strony zachodniej aż do Czarnej Górnej do UG. A potem z UG do Wetliny, dalej autem do Cisnej i stamtąd spowrotem do krakowa. Pisałeś że tylko do wetliny zapewne jest przejezdnie dla auta - ktoś wiec moża jak na całej tej trasie to wygląda?
    Kupa śniegu, lodu? a może czarna droga? - oj proszę aby to była druga opcja
    pozdro

  7. #7
    Fotografik Roku 2010
    Fotografik Roku 2009
    Fotografik Roku 2008

    Awatar bartolomeo
    Na forum od
    07.2005
    Postów
    4,218

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PanRadek
    A potem z UG do Wetliny, dalej autem do Cisnej i stamtąd spowrotem do krakowa. Pisałeś że tylko do wetliny zapewne jest przejezdnie dla auta - ktoś wiec moża jak na całej tej trasie to wygląda?
    Sprawdzaj pogodę na www.bieszczady.pl , będziesz na bieżąco. Przy okazji przeczytasz w komunikacie GOPR, że na Wetlińskiej widoczność jest ograniczona do 50m a w Cisnej widać tylko na 500m. Ja bym dzisiaj raczej na piwo poszedł a nie w góry ;-) Na szczęście to dzisiaj, co będzie za tydzień to... zobaczymy za tydzień

    Cytat Zamieszczone przez PanRadek
    Kupa śniegu, lodu? a może czarna droga? - oj proszę aby to była druga opcja
    "Po ostatnich intensywnych opadach śniegu nieprzejezdny jest odcinek Wetlina - Ustrzyki Górne" (to właśnie www.bieszczady.pl). Na szczęście bieszczadzcy drogowcy nie z takim śniegiem dawali sobie radę, pod wieczór pewnie można było już z Ustrzyk G. do Wetliny przejechać, choć raczej nie czarną drogą ;-)

    Pozdrawiam
    Bartek
    Czterech panów B.

  8. #8
    Bieszczadnik Awatar KKKrzychoo
    Na forum od
    01.2006
    Rodem z
    Lublin
    Postów
    265

    Domyślnie

    Nie powiedziałem nieprzejezdne tylko, ze moze byc trudno. Trasa o jakiej piszesz jest jak najbardziej do zrealizowania choc jezlei akurat spadnie snieg (tak jak ostatnio) to może być trudno. Na tym pustkowiu radze nie tylko uzboic sie po zeby na piesze wycieczki ale tez samochód dobrze przygotować. O zimówkach nie wspominam bo to chyba norma. Łańcuchy moga ci uratowac życie jak gdzieś utkniesz, a napewno moga okazać sie niezbedne przy wjeździe na niektóre serpentyny. Mam też dobry zwyczaj wozenia szpadla (ogrodowego ) w bagażniku, a zimą w ten region wjeżdżam zatankowany po korek (w Bieszczadach Wysokich NIE MA STACJI PALIW W PROMINIU OK 100 km!!!). To może być wazne jak przyjdzie ci gdzies utknąć. Oczywiście może też być tak że wszystko przejedziesz jak po autostradzie ale lepiej na zimne dmuchać.

  9. #9
    Bieszczadnik Awatar Piotr
    Na forum od
    09.2002
    Postów
    2,605

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KKKrzychoo
    w Bieszczadach Wysokich NIE MA STACJI PALIW W PROMINIU OK 100 km!!!).
    :) Przestań szerzyć defektyzm :) Weź sobie może jakąś mape do ręki cy cuś...
    Piotr
    Twoje Bieszczady - przewodnik po regionie
    Komańcza i okolice - serwis turystyczny

  10. #10
    Ekspert Roku 2008 Awatar Jabol
    Na forum od
    12.2004
    Rodem z
    Stamtąd
    Postów
    1,096

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KKKrzychoo
    (w Bieszczadach Wysokich NIE MA STACJI PALIW W PROMINIU OK 100 km!!!).
    Licznik prosze oddać do kalibracji...Stacje paliw najbliższe od Ustrzyk Grn : Smolnik, Cisna... Gorzej z LPG: najbliższe Ustrzyki Dln i Baligród...
    Nie wspomne już o licznych "Ludowych Stacjach Paliw"
    ...jeno być niewidzialny jak Ten co mnie stworzył

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. ukraina w marcu 2010
    Przez buba w dziale Turystyka nie-bieszczadzka
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-12-2009, 16:22
  2. Szlaki w Święta
    Przez KasiaWawa w dziale Bieszczady praktycznie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-11-2008, 20:07
  3. BIESY w marcu?
    Przez TQT w dziale Bieszczady praktycznie
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 30-01-2007, 00:38
  4. Ustrzyki Gorne w marcu - oj oj!
    Przez kasiek w dziale Zakwaterowanie i usługi
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 14-01-2007, 23:24
  5. Drogi
    Przez MartaP w dziale Bieszczady praktycznie
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-02-2005, 08:00

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •