Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Wątek: Przejścia graniczne

Mieszany widok

  1. #1
    Bieszczadnik Awatar Marcin
    Na forum od
    09.2002
    Rodem z
    Zagórz
    Postów
    1,218

    Domyślnie Odp: Przejścia graniczne

    http://esanok.pl/?ak=news_c&pan=n&do...387&wroc=index
    Nie zabijajcie turystyki!
    (19-01-2009 )



    POWIAT SANOCKI/BIESZCZADY. W październiku ub.r. zapewniano, że decyzja o zezwoleniu na przejazd autobusów przez polsko - słowacką granicę Radoszyce – Palota będzie podjęta do końca roku. Tymczasem mamy połowę stycznia, a sprawa nadal znajduje się w punkcie wyjścia.

    W maju ubiegłego roku po polskiej stronie przejścia Radoszyce – Palota pojawił się znak zakazujący przejazdu samochodom powyżej 7,5 ton.
    - Znak przerwał wykorzystywanie tej drogi dla grup turystycznych. Zamknął przejazd dla autokarów – stwierdza Wojciech Wesołkin, z Centrum Informacji Turystycznej w Sanoku
    – Pojawił się z dnia, na dzień. Nikt wcześniej nie raczył poinformować o zakazie ani pilotów wycieczek ani biur turystycznych – dodaje, nie znajdując żadnych argumentów, które przemawiałyby za słusznością usytuowania go w tym miejscu.


    Walka o tabliczkę
    Zgodnie z treścią porozumienia zawartego przez polski i słowacki rząd przejście Radoszyce – Palota jest przeznaczone dla ruchu osobowego i towarowego, z zastrzeżeniem jednak, że ten ostatni może odbywać się do 7,5 tony. Co do ruchu osobowego (do którego zalicza się także autokary) nie odnotowano żadnych uwag. Dlatego organizatorzy turystyki i piloci wycieczek nie rozumieją na jakiej podstawie ustawiono znak, zakazujący ruch autokarom.
    - Dlaczego do znaku nie dołączono tabliczki „dotyczy samochodów ciężarowych ”? Słowacy potrafili to zrobić, nasze władze niestety nie – mówi z przykrością Wesołkin.

    Walkę o tabliczkę podejmował jeszcze na październikowej sesji w ubiegłym roku szef komisji rewizyjnej Wojciech Pajestka, do którego to Stowarzyszenie Przewodników Turystycznych „Karpaty” zwróciło się o pomoc
    – Wnioskuję do Zarządu Powiatu o natychmiastowe umieszczenie pod znakiem 7,5 tony napisu „dotyczy ruchu towarowego” – grzmiał radny.

    Starosta powiatu sanockiego Wacław Krawczyk tłumaczył wówczas, że decyzję o przejeździe autobusów przez przejście powinien podjąć minister, dlatego zarząd zwróci się do niego o opinię w sprawie. A co mówi dzisiaj?
    - Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że wspólnie z ministrem podjęliśmy decyzję, o tym że tylko ekspertyza może osądzić możliwość użytkowania tej drogi przez autobusy. Badanie zlecono Politechnice Krakowskiej. Mam informację, że wyniki będą pod koniec lutego – stwierdza.

    Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Antoni Wielgus w październiku zapewniał, że nośność drogi zostanie zbadana do końca grudnia. Dziś bezradnie rozkłada ręce, twierdząc że nie ma możliwości przyśpieszenia prac.

    Zabijacie turystykę!
    Dla bieszczadzkich przewodników zaistniała sytuacja to skandal!
    - Niezrozumiałe jest zamknięcie drogi przed zleceniem ekspertyzy osądzającej jej bezpieczeństwo. To istny paradoks. W postępowaniu starostwa brakuje konsekwencji. Najpierw tworzy się Szlak Artystów Pogranicza między Sanokiem, a Medzilaboracmi, który zaczyna się na sanockim zamku, przebiega przez radoszycką przełęcz, a kończy na Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Medzilaborcach, a potem zamyka się priorytetową dla niego drogę?. Wprowadzone ograniczenie odcięło autokarom najbliższą drogę z naszego regionu do międzynarodowego lotniska w Koszycach i węzła autostradowego pod Miszkolcem. Zbliża się nowy sezon. Do dziś zarządca drogi, choć zapowiadał to w mediach na koniec 2008 roku, nie określił swego stanowiska. Ucierpią na tym wszyscy, którzy uwierzyli, że gospodarka turystyczna jest priorytetem strategii rozwoju powiatu sanockiego – ubolewa Wojciech Wesołkin z sanockiego CIT-u.

    - Powinniśmy „stanąć na rzęsach”, żeby przejść granicznych było jak najwięcej. Mam wrażenie, że w naszym terenie mamy tendencję do zabijania turystyki. W województwie małopolskim przejść granicznych jest 26, u nas dwa w tym jedno, które się zamyka. To niedbalstwo i bezradność radnych! To nieudolność starostwa. Jak można zwlekać ze sprawą tyle czasu? Najpierw, cały ubiegły sezon letni, teraz zimowy to dla naszego regionu ogromna strata – zapewnia Stanisław Orłowski, prezes Stowarzyszenia Przewodników Turystycznych „Karpaty”.

    - W zasadzie to powinniśmy zadać sobie pytanie, po co nam takie przejście, które nie ma służyć temu, by rozwijać ekonomicznie region. Biznes turystyczny, to jeden z wiodących biznesów na świecie, w naszym regionie – główny. Zamknięcie przejścia dla autokarów, czyni go lokalnym, wyłącznie dla rodzin, które mogą w ten sposób się odwiedzać. Praktycznie wszyscy touroperatorzy mieli w swojej ofercie, dla gości odwiedzających Bieszczady, wycieczki na Słowację i na słynne baseny na Węgrzech. Teraz, owszem znowu się odbywają, ale przez przejście w Barwinku. Pytanie tylko kto na tym ma zarabiać? Powiat krośnieński, czy nasz sanocki? Poza tym nie wchodzą w grę krótkie, atrakcyjne wyjazdy do Madzilaborców czy Humennego, a droga do Sarospatak wydłuża się o 2 godz. w jedną stronę, przez co taka wycieczka przestaje być atrakcyjna (nawet do 12 godz. w autokarze i 4 w mieście i na basenach to mało kusząca oferta) Poza tym nie widzę różnicy między drogą Radoszyce - Palota, a drogą pomiędzy Czaszynem a Szczawnem lub z Dębnej do Mrzygłodu, gdzie odbywa się regularna komunikacja PKS, a pochyłości są znacznie większe, zakręty ostrzejsze a nawierzchnia fatalna. Należałoby zatem i je pozamykać - mówi Robert Bańkosz, wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Przewodników Turystycznych „Karpaty”.

    - Przejście Radoszyce – Palota to najkrótsza droga do naszych zagranicznych sąsiadów. W ubiegłym sezonie letnim wycieczki na Słowację jeździły przez przejście graniczne w Barwinku. To o 100 km dłuższa trasa, a co za tym idzie kosztowniejsza. Widać robimy wszystko, tylko żeby turyści omijali nas szerokim łukiem – stwierdza Jacek Łeszega, kierownik Centrum Informacji Turystycznej w Lesku.

    - Wciąż mamy zapytania od turystów z całej Polski o najbliższe polsko - słowackie przejście. Musimy wskazywać na Barwinek. Nie mamy pojęcia co odpowiadać, kiedy pytają nas o to kiedy radoszyckie przejście zostanie otworzone dla autokarów – mówi Ireneusz Łukacz z CIT w Polańczyku.

    - Byliśmy przekonani, że przystąpienie Polski do Unii Europejskiej otworzy jej granice. Mamy doskonały przykład tego, że tak nie jest. Co z tego, że organizujemy międzynarodowe konferencję, wydajemy setki folderów, zachęcających do przyjazdu w Bieszczady skoro robimy wszystko, żeby turyści nie zagrzewali u nas długo miejsca? - stawia retoryczne pytanie Wojciech Gosztyła z Ośrodka Turystyki Górskiej „Latarnia Wagabundy” w Woli Michowej.

    - Zamkniecie przejścia jest dużym utrudnieniem, zwłaszcza jeśli chodzi o jednodniowe wycieczki. Do tej pory w ofertach był wyjazdy na Słowację, Węgry, co dla turysty stanowiło dodatkowe atrakcje. Teraz żaden klient nie godzi się na to, by czas przeznaczony na zwiedzanie poświęcać na dodatkowe godziny spędzone w autokarze – przekonuje przewodnik Lucyna Pściuk.

    - W sezonie letnim przyjeżdża znacznie więcej turystów, dlatego mamy nadzieję że do tego czasu sprawa przejścia zostanie uregulowana. W przeciwnym razie – mówię to z przykrością – będziemy rezygnowali z wyjazdów na Słowację, bo nie będą one opłacalne, a co za tym idzie nasza oferta będzie uboższa – zaznacza Wojciech Węgrzyn, kierownik biura podróży PTTK w Sanoku

    Na własne ryzyko
    Starosta Krawczyk twierdzi, że autokary od początku istnienia przejścia przejeżdżały tamtędy na własną odpowiedzialność, bo polsko – słowackie porozumienie nie reguluje ich kwestii
    – W porozumieniu nie ma żadnej wzmianki o autobusach. A gdyby tam nie daj Boże doszło do wypadku, to kto za to będzie odpowiadał? Dlatego jeszcze raz powtarzam, ekspertyza pokaże co dalej – stanowczo stwierdza na koniec.


    A.Jarosz

    Od redakcji:
    Zaprezentowaliśmy w artykule tylko kilka głosów osób, pracujących w branży turystycznej. Oburzeni tą decyzją są w Bieszczadach jednak wszyscy gestorzy bazy turystycznej, touroperatorzy, przewodnicy i piloci. Spadek znaczenia drogi przez gminę Zagórz i Komańcza, powoduje również zmniejszenie ruchu turystycznego w tym regionie, co odbije się negatywnie szczególnie na rozwoju tych gmin. Paradoksalnie, gdy w całym kraju toczy się walka pomiędzy poszczególnymi regionami o główne drogi, kolej, przejścia graniczne, w „turystycznych” Bieszczadach wydaje się, że czyni się wszystko by rozwój gospodarczy maksymalnie zahamować.

    Linie kolejowe praktycznie „dogorywają” i nie umożliwiają sprawnego poruszania się po Bieszczadach ani dojazdu w Bieszczady. Budowy nowych dróg wiodących w region również nie widać, zaś zamyka się te, już nawet istniejące.
    „I śmieszno i straszno” – jak mówią Rosjanie, gdy zestawi się to z ilością transgranicznych projektów mówiących o rozwoju współpracy i turystyki i zapytaniami przychodzącymi również z Węgier i Słowacji o możliwość organizowania do nas wycieczek i dłuższych pobytów w Sanoku i Bieszczadach.


    Drogę do przejścia w Radoszycach otwiera się za unijne środki i ogłasza jako wielki sukces, a po paru latach zamyka twierdząc, że była źle wykonana. Jak projektowano tą drogę, że po stronie słowackiej, gdzie są większe przewyższenia i więcej zakrętów jest ona zrobiona dobrze, a po polskiej nie?




  2. #2
    prowydnyk chaszczowy Awatar Browar
    Na forum od
    01.2006
    Rodem z
    Kraków
    Postów
    2,834

    Domyślnie Odp: Przejścia graniczne

    No i bardzo dobrze że ta droga jest zamknięta,im mniej autokarów tym lepiej.Turystyka to nie tylko turystyka autokarowa która to najbardziej się przyczynia do degradacji turystycznej regionu.
    Pozdrav

  3. #3

    Domyślnie Odp: Przejścia graniczne

    Cytat Zamieszczone przez Browar Zobacz posta
    No i bardzo dobrze że ta droga jest zamknięta,im mniej autokarów tym lepiej.Turystyka to nie tylko turystyka autokarowa która to najbardziej się przyczynia do degradacji turystycznej regionu.
    A może lepiej w ogóle ją zamknąć dla ruchu samochodowego, aby nie "degradować regionu"?

  4. #4
    Bieszczadnik Awatar chris
    Na forum od
    11.2004
    Rodem z
    Kristiansand i ... ;)
    Postów
    870

    Domyślnie Odp: Przejścia graniczne

    ... wpuszczać tylko "nie-Bieszczadników", , znaczy, miejscowych

  5. #5
    prowydnyk chaszczowy Awatar Browar
    Na forum od
    01.2006
    Rodem z
    Kraków
    Postów
    2,834

    Domyślnie Odp: Przejścia graniczne

    Cytat Zamieszczone przez andrzej627 Zobacz posta
    A może lepiej w ogóle ją zamknąć dla ruchu samochodowego, aby nie "degradować regionu"?
    Jasne że lepiej,ale pewnie nie przejdzie
    Pozdrav

  6. #6
    Bieszczadnik
    Na forum od
    01.2006
    Rodem z
    Ruda Śląska
    Postów
    265

    Domyślnie Odp: Przejścia graniczne

    Idąc tym tropem proponuję zamknąć wszystkie drogi w Biesach. Co Wam będą jakieś ludziska środowisko degradować ?

  7. #7
    Bieszczadnik Awatar chris
    Na forum od
    11.2004
    Rodem z
    Kristiansand i ... ;)
    Postów
    870

    Domyślnie Odp: Przejścia graniczne

    jasne

  8. #8
    Bieszczadnik
    Na forum od
    01.2006
    Postów
    1,823

    Domyślnie Odp: Przejścia graniczne

    Przewodnik przecież zarabia na obsłudze grupy, a czy poprowadzi ich tylko po polskich szlakach, czy odwiedzi z nimi czasem słowackie miejscowości, to chyba dla niego/niej problemu nie stanowi?

  9. #9
    Bieszczadnik Awatar chris
    Na forum od
    11.2004
    Rodem z
    Kristiansand i ... ;)
    Postów
    870

    Domyślnie Odp: Przejścia graniczne

    Cytat Zamieszczone przez vm2301 Zobacz posta
    Przewodnik przecież zarabia na obsłudze grupy, a czy poprowadzi ich tylko po polskich szlakach, czy odwiedzi z nimi czasem słowackie miejscowości, to chyba dla niego/niej problemu nie stanowi?
    ROTFL, Kochchani, w jednejśmy Europie, bez granic, czy kto rzuci grosz do Słowacyi polski, czy ojrocentem śwignie za "polskom" granicę, w jednym kociołku warzona zupa, prawdaż to, czy nie?
    (uwaga na nowy k.drog. słowacki )

  10. #10
    Bieszczadnik
    Na forum od
    01.2006
    Postów
    1,823

    Domyślnie Odp: Przejścia graniczne

    Jakieś konkrety z tego wynikną?

    http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll...ZADY/344968922

Informacje o wątku

Użytkownicy przeglądający ten wątek

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Nowe przejścia graniczne z Ukrainą w budowie
    Przez wtak w dziale Bieszczady praktycznie
    Odpowiedzi: 301
    Ostatni post / autor: 23-12-2024, 12:18
  2. Przejście graniczne Krościenko
    Przez Arni w dziale Bieszczady praktycznie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 05-04-2013, 09:23
  3. Trasa i przejścia graniczne
    Przez efes w dziale Bieszczady praktycznie
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-07-2009, 22:27
  4. Przejście graniczne
    Przez llukas1981 w dziale Bieszczady praktycznie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-06-2007, 19:04
  5. Przejścia graniczne
    Przez reniula w dziale Bieszczady praktycznie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-06-2006, 11:51

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •