Coś za wschodniej granicy
Coś za wschodniej granicy
Iras 7214
www.bieszczady.net.pl
www.karpaty.travel.pl
www.iras.net.travel.pl - Irasowe wojaże
Wszystkie błędy ort. są zamierzone i chronione prawem autorskim. Wykorzystywanie ich bez zgody autora jest zabronione ;)
Na razie odpoczywa pod zimową pierzyną, ale jak przyjdzie wiosna .....
To chyba Praga ?
Praga V3S
Pozdrav
Witam Wszystkich zafascynowanych sprzetem który morduje sie w lesie ja też należe do miłośników takiego sprzętu .Jednak narazie mogę tylko podzielic sie wiedza bo nie mam aparatu cyfrowego.A więc jeśli chodzi o samochody do wywozu drewna to jednogłośnie prym wiedzie Praga produkowana początkowo na potrzeby wojska-różne zabudowy,od roku 1952 do 1995 mimo małej mocy silnika bo tylko 98 KM samochód ten to poniekad legenda może nie tyle bieszczadzkich co polskich lasów .Osobiście widziałem zażynające sie pragi z dłóżycą czy klockami papierówki wyjące silniki chłodzone powietrzem napęd na mosty portalowe czyli most o podwyższonym prześwicie wyciągarki które wywracały sosny o 30 to cm.średnicy to właśnie niepozorna praga za którą tęsknią ci którzy teraz dosiedli luksusowych Manów Scań .Samochody te poprostu nie są przystosowane do boju w lesie kiedy widzimy pięknie pomalowany samochód z dłóżycą zastanawiamy się jak on wiechał do lasu ano jeżeli już wieżdżają na główne b.dobre drogi gdzie można spokojnie jechać osobówką .Jednak drewno na drogę transportuja samoróbki bo OTL wyzbyło sie niezawodnych Prag które odbierały drewno z naprawde trudnego terenu gdzie drogi były podmokłe waskie o dużej pochyłości i stromych podjazdach może Praga jeżdziła by dalej gdyby nie zaprzestano produkcji - też w dziwnych okolicznościach bo Czechy wciąż potrzebują Prag ze wzgledu na górzyste tereny ale po wykupieniu przez amerykańską firmę praw do produkcji pragi \nowe konstrukcje były opracowane ale nie weszły do produkcji/ póżniej pragi miały być produkowane w polsce w fabryce dostawczych lublinów jednak fabryke postawiono w stan bankructwa i dalszych losów tej produkcji nie znam Tak czy inaczej Praga według mnie i licznego grona kierowcow to numer 1 ale nie można zapominać o pojazdach wojskowych używanych w lasach jak np.Star 266 wymieniłem te dwa samochody ze względu na szerokie i wieluletnie używanie w polskich lasach .Jednak zawsze wzbudza moją ciekawość samoróbka trochę częsci z ciężarówki przeważnie silnik reduktor z walca skrzynia stara mosty stara a koła od fadromy szkoda że nie moglem uwiecznic tego wynalazku bo z pewnością był by miłym dodatkiem wśród bieszczadzkich Detów Starów Ziłów w Ustrzykach Górnych widziałem we wrześniu DT75 , dwie pszczoły-star66 ,Lkt,i o boże ruski ciągnik pamiętający jeszcze czasy wojenne który obudził mnie kiedy rano spałem sobie w namiocie a on jadąc ubijał swoimi drganiami asfalt koło Kremaneros To tyle ode mnie na początek mojej obecnosci na tym forum mam nadzieję że nie zanudziłem pozdrawiam Traper
Witaj Traperze na "forumie" :) Takie wstawki na temat są tu mile widziane. Same surowe fotki tracą na klimacie bez historii. W nawiązaniu do Twojego posta wrzucam ciekawą przeróbkę stara. Niestety foto pstrykane z auta, bo byłem pasażerem i nie wypadało krzyczeć żeby sie zatrzymali bo zobaczyłem monstrum![]()
...jeno być niewidzialny jak Ten co mnie stworzył
Witaj Jabol dzięki za przyjęcie na forum i za fotki Stara to Star 266 tylko kabinę ma ze Stara 200 a ujęty most napędowy ma słóżyć lepszej zwrotności i oszczędności paliwa .Cóż każdy orze jak może![]()
Taka Fajna Fajówka wpadła mi wczoraj w obiektyw... perełka normalnie![]()
...jeno być niewidzialny jak Ten co mnie stworzył
eeeee.... Jabol to jakaś konkretna marka czy marka "copodelektrodąbyło" ??
![]()
witam poszukuje lkt 80 moze ma ktos do sprzedania????
Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten wątek. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)
Zakładki