Strona 1 z 4 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Wątek: wyjazd nad Solinę - mlody kierowca

  1. #1

    Domyślnie wyjazd nad Solinę - mlody kierowca

    Witam wszystkich,
    Jestem od niedawna kierowcą (kilka miesięcy temu zdobyłam prawko). Za dwa tygodnie planuję wyjazd z Kielc przez Mielec nad Solinę (Polańczyk) z uwagi na prosty dojazd (narazie czuję jeszcze zbyt duży respekt przed wyjazdem w wyższe partie Bieszczad).
    Poradźcie proszę jaką trasę obrać, by ominąć jakieś niebezpieczne miejsca - o ile takowe są - lub roboty drogowe. Gdzie trzeba uważać? Na co zwracać uwagę?
    A tak przy okazji - jakie ścieżki spacerowe w tych okolicach polecacie? Wiem, że "Polańczyk to nie Bieszczady" i ogólnie "nie ma tam nic do zobaczenia" (przeczytałam pokrewne wątki), ale chciałabym zacząć od czegoś prostego a z czasem podwyższać poprzeczkę.

  2. #2
    Bieszczadnik Awatar Pawelk
    Na forum od
    12.2008
    Rodem z
    Zamość
    Postów
    89

    Domyślnie Odp: wyjazd nad Solinę - mlody kierowca

    Jovika trasę wybierz taka jaka Tobie odpowiada (możesz do Polańczyka dojechać nawet ze strony Komańczy jak chcesz) Na co zwróć uwagę?
    Na to co nie występuję na równinach;
    na długie spadki drogi (można się zdziwić jak hamulce zaczną słabnąc po długim hamowaniu)
    i na serpentynki (może się okazać że chcesz wjechać dużo za szybko- raczej są barierki ale nie chcesz sprawdzać jak one działają i przed czym maja chronić)
    ogólnie na prędkość- próby hamowania na bieszczadzkich drogach mogą dostarczyć bardzo ciekawych doznań audio wizualnych ze szkodą dla pojazdu włącznie

    no i na koniec najważniejsze: Rozwaga i dostosowanie własnych umiejętności do warunków (wiem wiem brzmi jak z TV ale to niestety prawda -łatwo można się przeliczyć np z długością zakrętu i przed jego połową okazuje się że: jedziemy za szybko a brakuje rąk do skrętu kierownicy....)

    p.s
    a z drugiej strony masz możliwość praktycznej nauki hamowania silnikiem