-
Sprostowanie artykułu [ukąszenie przez żmiję]
Witam, chciałem wyrazić swoje zdanie, na temat tego tekstu :
http://www.bieszczady.net.pl/fauna.php
A mianowicie końcowej jego części traktującej o Vipera berus. O ile to, że jest to wąż spokojny i to nie on chce nam zrobić krzywdę tylko z reguły my jemu i nie zmuszony nie atakuję, jest najprawdziwszą prawdą, to informacje co do postępowania po ukąszeniu są całkowicie błędne i mogą spowodować więcej złego niż dobrego. Po pierwsze, nie powinno się nacinać rany, gdyż zwiększa to tylko możliwość zakażenia, a nic nie pomoże ponieważ jad rozchodzi się bardzo szybko. Po drugie, pod żadnym pozorem nie powinno się zakładać opaski uciskowej, ponieważ zwiększa to tylko stężenie jadu w krwi na danym odcinku ciała i może spowodować większe zniszczenia, a także doprowadzić do zmian martwicznych.
-
Odp: Sprostowanie artykułu
O proszę, coś jakby o mnie! :D
Ps. Nie znam się ale dziwi mnie nieco to, co piszesz o tej opasce. Wiele razy, z różnych źródeł słyszałem/czytałem o tym, że jednak powinno się zakładać.
-
Nowe standardy medyczne przywidują nic nie robienie jeżeli ugryzie nas żmija. Nie wiem co z alergikami, chyba po kilku minutach umierają ale pozostali mogą być spokojni. Tak mnie uczyli ostatnio.
Irek masz jeszcze jeden błąd w tekście o żubrach.
Witam na forum Nowego.
-
Cytat:
Zamieszczone przez
lucyna
Nowe standardy medyczne przywidują nic nie robienie jeżeli ugryzie nas żmija.
Nie "nic nie robienie" tylko unieruchomienie ukąszonego miejsca tak aby jad się nie rozchodził, jak najszybsze wezwanie pomocy, lub transport poszkodowanego do szpitala w pozycji nieruchomej.
Jeśli żmija ukąsiła w kończynę to należy ją unieruchomić, zdjąć z niej wszelkie pierścionki, zegarki, bransoletki itd.
Chodzi o to, ze ukąszony powinien się jak najmniej się poruszać i jak najszybciej powinien otrzymać surowicę, ale bezwzględnie w warunkach szpitalnych.